Top Dutch gaat personeel werven voor Tesla’s Europese Gigafactory

(foto: Top Dutch)

De Top Dutch-campagne gaat alvast personeel werven voor Tesla’s energiebedrijf. Met de actie wil Noord-Nederland zich nogmaals actief bij Tesla aanmelden als enthousiaste regio, als eerste keuze voor de Gigafactory.

‘Stel dat de Gigafactory hier komt, zou je er dan willen werken?’ De werving van personeel door het team van bestuurders en ondernemers achter de Top Dutch-campagne is gestart.

Op TopDutch.com kan iedereen zich vanaf nu aanmelden als potentieel medewerker voor Tesla. Onder de inschrijvers worden prijzen verloot zoals een reis naar San Francisco met een bezoek aan Silicon Valley. Op de site komt een teller te staan met daarop het aantal inschrijvingen. Ook worden Elon Musk en Tesla via Twitter geïnformeerd over het aantal mensen dat voor Tesla wil werken.

Onlangs werd bekend dat Tesla met stip op nummer één staat als meest populaire werkgever in Nederland onder studenten, technici en bedrijfskundigen. Meerdere landen en regio’s dingen naar de gunsten van Tesla om zijn Gigafactory accubedrijf er te vestigen. De fabriek is zo groot als 100 voetbalvelden. Er zijn miljardeninvesteringen mee gemoeid en de fabriek kan direct en indirect zo’n 10.000 banen opleveren.

Volgens ontwikkelingsmaatschappij NOM hebben zich inmiddels 3 andere bedrijven gemeld om zich mogelijk in de regio te vestigen.


Naar overzicht